Canon in D

Jag och min pianolärare har ibland (för det mesta) ganska roliga pianolektioner.
Idag skulle jag då börja spela "Canon on D", och så skulle jag då tala om vilken tonart den spelas i. Tonartsretard som man är, så visste ju inte jag vilken tonart det var(alltså, jag kollade tydligen inte vad låten hette, för då hade det hela underlättat avesvärt!) så vi satt och finurla och skrattade lite åt hur man skulle göra för att räkna ut tonarten.

Vi kom ju då på att låten faktiskt spelas i D. Surprisesurprise när låten heter Canon IN D(!!!!) I know. När vi kommit på detta faktum så kollade vi ju då upp på vad låten hette. Då upptäcker vi att tonarten står i titeln och så skrattar vi åt det i några minuter, sen så börjar jag skratta vid varje höjd not, och så var det med den pianolektionen. Det va ungefär det roligaste som hänt mig idag, annars så har dagen varit rätt tråkig. 6 veckor kvar till Jullov. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0